Chitwan/lumbini

Slänger in ett snabbt inlägg, kommer ett längre från Kajsa lite senare! Jag tänkte bara berätta om min dag igår eftersom hag och Kajsa gjorde olika saker. Efter en elefantridning på morgonen så gav jag mig iväg på elefant-tvätt! Vi var tre personer per elefant och det började med att vi hoppade upp på den tillsammans, utan korg eller något så man satt som på en häst. Vi fick rida ner till floden och sen badade vi med elefanterna i ca 30 minuter, skrubbade dem, red på dem, klappade dem... Det var helt fantastiskt! Helt underbara djur. Fick däremot en mindre chock när jag klev upp ur vattnet och upptäckte att jag hade en liten igel mellan två tår, vidrigt!! Tvingade vår guide att plocka bort den från mig och efter många försäkringar om att de inte var ett dugg giftiga utan bara äckliga lugnade jag ner mig lite. Efter en dusch satte jag, Marie och Jorge (två stycken från vår grupp) oss nere vid floden och åt lite lunch och fastnade sedan där med en kortlek i solskenet. Ett par timmar senare promenerade vi in till chitwan och passerade massa små områden med hus på vägen. Här i Nepal är det bokstavligt talat djur överallt, kossor, hundar, getter och höns spatserar omkring överallt och idag såg jag även ett gäng kossor liggandes mitt i en rondell. När vi kom in till "staden" satte vi oss på en servering nere vid floden och kollade ut över fälten på andra sidan och helt plötsligt kommer vår servitör spingande, pekar på något på andra sidan och ropar: "bear bear"! Så vi behövde ingen safari, vi satt där i våra solstolar och spanade på björnar på andra sidan floden. Om gårdagen säger jag som Timbuktu gör i en av sina låtar; "om varje dag var som denna skulle jag kunna leva i tusen år"
Inför morgondagen har jag köpt ett gäng åksjukeabletter för knappt fem kronor för imorgon sätter vi oss på bussen i 13 timmar för att lämna Nepal och åka till Indien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0