Dehli

Igår spenderade vi vår sista dag i Indien och dagen till ära tog vi tunnelbanan till Old Dehli där vi hoppade i en cykeltaxi som sedan visade oss runt i stadsdelen, besökte bl.a. kryddmarknaden vilket var väldigt kul! Som avslutning cyklade han iväg oss till en restuarang där jag åt någon form av kebab som var helt fantastiskt god.
Vid tre-tiden var det dags att ge sig tillbaka mot hotellet för att hämta upp väskorna och sedan ta oss ut på flygplatsen via metron. Kunde ha gått väldigt smidigt om det inte varit för att de inte tog kort när vi skulle köpa våra biljetter och eftersom vi inte hade några rupies kvar var jag tvungen att springa iväg till en helt annan byggnad för att hitta en bankomat, ta upp 500 rupies (vilket motsvarar typ 65 kr och sen är uttagsavgiften 35 kr, kanon!) och sen springa tillbaka helt svettig. SUCK! Var måttligt imponerad av Indien just då när man inte ens kunde betala med kort på en större station. Tillslut kom vi in på flygplatsen dock, fortfarande i god tid och checkade in vårt baggage och checkade sen ut oss själva från Indien. Passet börjar redan bli fullt med stämplar och grejjer! Jag shoppade upp mina sista 350 rupies på choklad och sedan satte vi oss på vårt första flyg till Srilanka för att sedan byta till nästa flyg som mellanlandade i Bangkok (den mellanlandningen sov jag mig dock igenom...) och sen tog oss till Shanghai! Vi flög med Srilankan airways vilket visade sig vara ett kanonbra flygbolag, jättetrevlig personal och god flygplansmat.

Så hur var Indien och Nepal då? Jag är väldigt förtjust i Nepal som hade fantastisk natur och en väldigt mysig stämning i landet, om man bortser från Kathmandu som var total kaos, haha. När vi reste in i Indien med vår grupp var förväntningarna höga men jag måste säga att jag inte fått något riktigt intryck av Indien. Vi hade ett väldigt späckat schema med vår grupp vilket innebar att vi nästan bara hann med sevärdheter och andra turistgrejjer och fick se väldigt lite av "riktiga" Indien. De två sista dagarna i Dehli när vi var på egen hand strosade vi däremot runt i staden vilket var väldigt trevligt. Om jag någon gång åker tillbaka så blir det för att utforska södra Indien, stränderna kring Goa och Mumbai... :)
/ Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0