Dehli

Vår sista morgon i Dehli, vaknar utav den härliga morgontrafiken som satt igång nedanför vårt fönster. De senaste dagarna har varit minst sagt hektiska och därför har det blivit lite dåligt med uppdatering. Vi anlände till Jaipur från Agra sent på kvällen och dagen efter blev det en heldag med gruppen där vi besökte fort, byggnader och andra kända Jaipur-sevärdheter. Vi var helt slut när vi kom tillbaka till hotellrummet men det var bara att trotsa tröttheten och ge sig ut igen för på kvällen skulle vi ha vår sista middag med gruppen på en jättemysig indisk restaurang där de spelade indisk musik och hade indiska dansare osv. Ett riktigt turiststställe men det var väldigt trevligt!
Dagen efter var det dags att hoppa på tåget igen till våran slutdestination; Dehli. Efter en snabb lunch på hotellet körde vi en sista guidad tur där vi kollade på bl.a. Indian gate, inte så värst spännande men kul att göra en sista grej med gruppen. När vi vaknade dagen efter var vi gruppfria och höjdpunkten med det var definitivt inget wakeup-call! Så vi tog sovmorgon igår och gav oss sedan ut i staden med Marie, Imi och Axel, tre stycken från vår tur (vi vill ju gärna hålla ihop trotts allt) målet med min dag var att fixa min ryggsäck som hade gått sönder men platsen vi skulle till låg på en marknad så det blev såklart lite shopping också... Vi åt även en sjukt god Thali på en lokal restaurang full av indier för knappt 15 kronor. Min väska blev också lagat och det ser väldigt bra ut och för det betalade jag 80 rupier vilket motsvarar ungefär tio kronor.
På kvällen var tanken att vi skulle gå på bio och se en bollywoodfilm men det slutade med att vi istället köpte med oss snabbnudlar, bakelser och godis och klämde in sex personer på vårt hotellrum där vi kollade på film på tvn istället, mysigt! Då filmen var på hindu förstod vi inte så mycket så filmtittandet kombinerades med mycket prat kring resan som vi gjort tillsammans.
Idag spenderar vi vår sista dag i Dehli, vid tretiden hoppar vi på metron till flygplatsen och flyger därefter till Shanghai via Sri lanka. Vi är framme vid lunchtid imorgon, lokal tid. Planen i Kina är att spendera fyra nätter i Shanghai, ta nattåget till Xien, spendera en natt där för att se terrakottakrigarna och sen ta nattåget till Beijing för att spendera tre nätter där. Nu är det dags för frukost! :)