den 2e november

SMS-konversation mellan mig och Kajsa tidigare idag:
Kajsa: "Fail att min väska nu väger 17 kilo, vad ska man plocka bort?"
Ida: "Min med. Backpacking är vår grej eller?"
Kajsa: "Haha, afan. Det positiva för mig att jag får bara shoppa upp 3 kilo."
Ida: "Eller så slänger man bara de gamla kläderna efter hand?"
Kajsa: "Joo... Kanske det..."
Efter ungefär femtioelva ompackningar väger nu min väska 16,5 kilo och jag uppmuntrar mig själv med att shampoo, balsam och solskyddsfaktor kommer bli lättare ju mer jag använder dem samt att jag kan slänga diverse utskrivna guider och tidningar efterhand som jag läst klart. Mina älskade och noga utvalda kläder håller jag däremot hårt i. Sista ompackningen bestod i att omstrukturera alla saker då man tydligen skulle ha de tunga sakerna längst ner och längst in till ryggen för att det ska bli enklast att bära och inte helt tvärt om som jag hade gjort...



(man kunde inte välja flygvägen på googlemaps)

Såhär ser första turen ut, 14.55 går planet från Köpenhamn till Doha där vi väntar ungefär 5 timmar på nästa plan till Kathmandu. Vi är framme vid lunchtid den 3e november vilket är ungefär sju på morgonen svensk tid, ca 16 timmars restid alltså. Av någon knasig anledning är tidsförskjutningen 4 timmar och 45 minuter, åtminstone enligt min iPhone... Borde det inte vara hela timmar?

/ Ida

Kommentarer
Postat av: Bea

Hej :) !

Kikade in på din blogg nu och den var verkligen jättefin :D !

Hur är det med dig idag? :)



Kramar Bea

2011-11-03 @ 11:41:03
URL: http://svettlukt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0