Kathmandu

Sådärja, datorbatteriet tar väldigt snart slut så det kanske bara blir ett halvt inlägg men jag ska skriva så långt jag hinner!
Vi har nu varit i Kathmandu i ett dygn och konstaterat att det här är en stad man måste lära sig att tycka om, med andra ord; vi tyckte inte alls om den när vi kom hit men idag har den inställningen förbättrats. Kathmandu kan kortfattat beskrivas med orden avgaser, trånga gator, vansinnig trafik och mycket saker att kolla på. Tänk er gator i storlek med kullagatan och mindre, proppfulla med affärer och restaurangen, inga trottarer och både bilar och mopeder som kör som dårar i båda riktningar. Kaos kan man kalla det. Idag har vi besökt ett tempel som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det heter, däremot så lyckades vi gå vilse på vägen. Och när vi skulle hem, ganska rejält då också då vi hamnade i en helt annat stadsdel. Stabilt!
Vi anlände vi lunchtid igår och stod i en milslång visumkö innan vi kom utanför flygplatsen. På mindre än tio minuter hann vi bli blåsta på tio dollar av de som skulle köra oss till hotellet (gratis) och sen bar det av. Vi hann gå vilse en gång även igår innan vi hittade restaurangen vi letade efter på samma gata som vi bor...
Vår vistelse i Kathmandu har hittills varit väldigt händelserik och imorgon bär det av tidigt då vi ska iväg på forsränning! Om det blir några mer uppdateringar härifrån är tveksamt, vi får se hur det går med vårt internet...

Kommentarer
Postat av: idha

Hej! Tänk att er resa har börjat! Ni hade kunnat låna min gps, känns som ni behövt en sådan men ju mer vilse man går desto mer får man se!! Kramar till er!

2011-11-04 @ 18:14:07
Postat av: idha

Hej! Tänk att er resa har börjat! Ni hade kunnat låna min gps, känns som ni behövt en sådan men ju mer vilse man går desto mer får man se!! Kramar till er/// idha

2011-11-04 @ 18:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0