Pokhara

Vi anlände till Pokhara på kvällen efter en sju timmars bussresa. Det började med en rundtur i staden vilket förmodligen hade varit jättebra om det faktiskt hade varit ljust ute så att man såg något. Det blev en tidigt kväll då väckarklockan var satt på 04.45. Vi skulle ta oss upp till en höjd där man skulle se soluppgången över bergen. Vi åkte med bussen så högt vi kunde sedan skulle vi gå cirka 40 minuter till uppför. Vi hade cirka 25 minuter på oss innan solen skulle vara uppe vilket gjorde så att man i princip fick springa upp. Det var förmodligen det värsta jag har gjort på väldigt länge men det var defenitivt värt det! Soluppgången var fantastisk och man kollade ut över Annapurnas toppar. Efter det bestämde jag och några andra oss för att gå hela vägen ner till stan vilket tog cirka två timmar. Påvägen stannade vi och åt frukost. När vi kommit in till stan igen var klockan inte tolv än. Resten av dagen spenderade jag med att gå runt och shoppa lite, och åkte till ett helt fantastiskt vattenfall där man kunde gå under genom en grotta så att man kom bakom vattenfalllet. Jättefint!
/ Kajsa
Jag, Ida, var också uppe och sprang i branta trappor klockan sex på morgonen vilket definitivt var en upplevelse i sig men sen tog jag bussen ner igen för att ge mig iväg på paragliding! Jag och två killar från vår grupp satte oss tillsammans i en jeep som tog oss längst den skumpigaste vägen jag någonsin varit med om till vår "flygplats" som de kallade det. Väl på plats fick vi på oss all utrustning och sen var det bara att flyga iväg! Det var definitivt något av det bästa jag gjort och det var helt sjukt häftigt att sväva runt uppe bland bergen och kolla ut över sjön och på de snöklädda topparna. 30 minuter senare landade vi nere vi sjön och kunde konstatera att vi var väldigt nöjda med vår flygtur.
Då vädret var toppen igår så gick vi tillsammans och åt lunch vid ett litet ställe nere vid sjön och fastnade sedan där i fem timmar... Sjukt mysigt. Senare på kvällen blev det god mat och drinkar på ett ställe som kallades för Busy Bee. Det kunde ha blivit en riktigt sen kväll om det inte varit så att allting i Pokhara stänger kl. 23.00...
Idag lämnar vi denna fina staden och åker till Chitwan, en nationalpark där vi bl.a. ska rida elefanter och titta på Noshörningar. Bilder kommer så fort vi hittar ett internet som inte är segt som sirap så vi vet inte riktigt när det blir. Nu måste vi iväg till bussen!
/ Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0