Vang Vieng

ja-ja-ja, vi ar samst i varlden pa att uppdatera. Men vi har ju sa mycket annat att sysselsatta oss med! Vi ligger ganska langt efter, ungefar 10-12 dagar och jag tankte uppdatera er om vad som hant den senaste tiden. Senaste vi skrev var vi pavag att ta oss till Vang Vieng och dar fastnande vi i hela sju natter...

Vi kom fram pa kvallen och mottes redan da av det Vang Vieng ar kanda for: barer och backpacker i mangder. Vi letade upp vart guesthouse dar det visade sig att vi bokat en liten bambuhydda med hal och skrevor i vaggar, fonster och dorrar, UPS... Vi fick tack och lov ett riktigt rum redan dagen darpa sa vi behovde bara sova dar en natt. Nar vi star i receptionen och snackar med agaren om rummer tittar jag plotsligt ut pa gatan och ser tva figurer jag kanner igen varpa jag springer ut och ropar "JOOON OCH CAAARL!!" sa jag vacker hela kvarteret. Vara goa stockholmare som vi motte i Sihanoukville som vi trodde att vi precis missat, men icke! I och med att vi hittade dem blev det ganska givet med en utgang pa Qbar och Smilebar. Da de flesta barer stanger vid tolv och alla dessutom ar helt slut fran tubingen vid den tiden blev det dock inte allt for sent.

Dagen darpa var det dags att testa pa det som de flesta aker till Vang Vieng for att gora: tubing. Det ligger en hel dros barer langst med floden som folk borjar besoka redan vid 11-12 pa dagen och fortsatter sedan tills det blir morkt da man ger sig tillbaka in i stan. Tubing kommer fran att manga hyr en tube, d.v.s. en stor badring som man flyter omkring i men det ar dyrt och man kan lika garna ga mellan barerna som vi skippade badringarna. Tubingen var sjukt rolig, man traffade sjukt mycket folk och det ar som en hel utekvall bara det att vi startade vid ett pa dagen...

Efter tre dagar var vi ganska trotta pa bade whiskey och redbull (det billigaste man kan dricka) sa vi bestamde oss for en dags paus och denna enda dag som vi inte drack alkohol lyckades jag ata nagot daligt sa jag blev ordentligt magsjuk under natten och kande mig ganska svag dagarna efter sa tyvarr blev det inte mer tubing an de forsta dagarna... Nu ar jag dock frisk igen och har definitivt atit upp mig pa nytt.

Sju natter forflot snabbt som attans och i efterhand sa inser man att vi inte gjorde speciellt mycket i Vang Vieng. Trotts det var det ett av de knappaste stallena vi besokt och om man aker dit kan man definitivt rakna med att ha kul! (men.. at bara pa valbesokta restauranger, TIPS!)

/ Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0