Mui Ne + Nha Trang

Har nog aldrig akt sa mycket buss pa sa kort tid tidigare... Den tredje januari satte vi oss pa bussen som tog oss ner till Mui Ne dar vi spenderade tva natter. Strand, kitesurfare, seafood och sanddyner kan kort beskriva denna lilla turistoas. Vi spenderade en dag med att ligga pa stranden och jobba pa brannan och en dag med att besoka sanddynerna som kallas for "Vietnams sahara". Valdigt fint men skulle inte tro att det ar jamforbart med Sahara. Efter vara dagar i Mui Ne satte vi oss pa en buss tillbaka till Nha Trang dar vi spenderat ytterligare tva natter. Igar blev det en heldag pa stranden dar jag lekte loss i de hoga vagorna medans Kajsa holl sig pa stranden och sag till att jag inte druknade. Idag stod det dykning pa schemat for min del och jag ar valdigt nojd med min dag! Sikten var fortfarande inte helt hundra da det egentligen inte ar sasong for dykning just nu men det var fortfarande mycket battre an Sihanoukville. Fick se en hel del rolig fisk och fina koraller, bl.a. mangder av drakfisk och clownfisk men aven en hel del andra figurer som man kanner igen fran Hitta Nemo (det ar sa jag identifierar fisken jag ser... "Jo, men jag sag en san.. Du vet en san fisk som Doris i hitta nemo ar" typ). Nasta gang jag dyker i sa ar det pa barriarrevet!

Eftersom vadret ar ganska trist idag ocksa blev det ingen strand pa eftermiddagen sa nu vantar vi mest ut tiden till ikvall da vi ska satte oss pa den tredje langa bussresan den har veckan, en nattbuss till Hoi An dar vi ska spendera tva natter.

Och forresten... Igar bokade vi flygbiljetter till Nya Zeeland fran Australien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0